. : [ Bila Kita Susah ] : .

on Sunday, March 20, 2011


Assalamualaikum kawan-kawan... Dengan rasa rendah diri dan sekadar peringatan serta pengajaran buat semua termasuk aku sendiri, aku nak kongsi perasaan ni... Aku rasa ramai yang pernah mengalami situasi macam ni... Bila kita susah, sapa yang tolong kita?... Bila kita susah, baru kita sedar sapa kawan, sapa lawan, sapa keluarga, sapa yang kita anggap keluarga dan macam2 lagi la... Bila korang susah, sapa tolong korang?... Aku?... Aku bersyukur sebab masih ada kawan yang sudi menghulur tangan masa aku dalam kesusahan... Aku bersyukur sangat2... Alhamdulillah... Aku masih ada kawan rupanya...

Tapi ada 1 perkara yang buat aku bengang... Sedih pun ada... Bila ada yang mempermainkan perasaan ketika kita dalam kesusahan... Patut ker macam tu?... Bila kita mintak tolong, ko cakap OK... So kira lega la hati sebab kira dah setel 1 hal... Tapi bila tiba masa yang ko patut tolong tu... Tiba-tiba jadi x OK... And ko bagi alasan yang x munasabah... Agak2 la beb!!... Kalau ko rasa x nak, awal2 la ko cakap NO! Aku boleh terima beb!!... Ni tak, last minutes ko cakap macam tu... Kalau rasa nak x nak better x payah la weii!!... Jangan depan cakap manis, mula2 cakap baik... Last2 taik yang ko bagi... Ko ingat dah tengah2 malam macam tu senang ker aku nak cari orang nak mintak tolong lagi??... Kalau ini soal hidup mati seseorang, memang sah2 mati orang tu... X nak tolong x aper... Cakap awal2... Aku x kisah la!!!...

Buat kawan2 semua, kalau ada member2/ahli keluarga/yg ala2 keluarga (konon nya)... Korang berhati2 lah... Aku pun dah serik... Aku x kan... NEVER... X akan mintak tolong kat orang macam ni lagi... Serikkkk!!!!... Orang macam ni, penting kan diri diorang sendiri jer... X da masa aku nak g serang orang macam ni... Biar Allah jer balas... Yang boleh aku cakap... TERIMA KASIH... Terima kasih sebab buat aku sedar ...

Ya Allah, Kau berikan lagi kekuatan pada hambaMu ini... Aku terima segala dugaanMu kerna ku tahu, ini hanya ujian kecil dari Mu...
Ranking: 5

{ 2 comments... read them below or add one }

KinosKoko said...

marahnya dia..sabaq2..mcm tu la perangai org..


24 March, 2011 00:22 Reply To This Comment
qin said...

prangai org kte xleh nk duga kan..sye pon pnah alami cam ni..mmg rse nk mrah..


28 March, 2011 20:26 Reply To This Comment