.: [ Ramadhan Menjelma Lagi ] :.

on Sunday, August 15, 2010


Dear Blog, Ramadhan menjelma lagi...Tahun ke 4 aku menjalani ibadah ini di negeri orang...Kali pertama aku menyambutnya seorang diri...Sahur seorang...Berbuka pun seorang...Tahun lepas aku masih ada teman2 serumah lagi...Tahun ini memandangkan aku sendiri yang nak tinggal sorang2...So, have to face it lah...Harap2 kali ni x banyak la hari x boleh puasa...So nanti x banyak la puasa ganti.... Semoga diriku tabah mengharungi hari2 mendatang...Diberikan keimanan bagi menepis segala dugaan...Aku sedar diri di perantauan...So kena la berdiri atas kaki sendiri...Kena la jaga diri sendiri... Hurmmm..menu sahur/berbuka??...Setakat ni simple2 aja...Roti, telur goreng, nasi kicap n kurma semestinya la...Yerla kan, sorang2 nak masak pun nanti x ada yang makan...Kalau kat kampung lain la...Ayah nak makan itu...mak nak makan ini...Kakak pun ada selera sendiri...So macam2 ada lah.... Sekarang ni kerja pun bertambah sibuk...Tapi aku suka...Sebab masa pun berlalu cepat jer...X sabar nak balik kampung raya ni...Hopefully x ada la aral melintang-pukang...Hihihi...Kekanda2 pun nak datang KL x lama lagi..So kena planning tuk diorang...Bawak g jalan sana, jalan sini...Asal diorang larat nak jalan bulan puasa ni...Ahahaha... Selamat berpuasa ya kawan2...Semoga amal ibadah kita diterima Allah s.w.t...Amin....
Ranking: 5

{ 2 comments... read them below or add one }

kozumi_ro said...

camat berpuasa gak^^


16 August, 2010 11:26 Reply To This Comment
nickind@jungle said...

testing..selamat berpuasa cik lisa...
sama la nga saya...thn berpuasa sorang2...


16 August, 2010 11:38 Reply To This Comment